۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹

مدیر کل راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۰۲ پروژه راهداری سیستان و بلوچستان در دهه فجر

بهره برداری از ۱۰۲ پروژه راهداری سیستان و بلوچستان در دهه فجر

زاهدان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان این مطلب که ۱۰۲ پروژه این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید، افزود: این تعداد پروژه، شامل روکش آسفالت ۲۲۴ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی و روکش آسفالت ۳۶۸ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمران، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد از جمله پروژه‌هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری ۷۹ کیلومتر راه روستایی در این ایام گفت: احداث این میزان از راه‌های روستایی در استان بی شک تأثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص‌های توسعه روستایی خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به رفع ۵ مقطع از نقاط پر تصادف استان، اجرای ۲۸ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی جدید، نصب شش هزار علائم ایمنی و نصب ۵۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی نیز در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

کرد با تاکید برخط کشی دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل افزود: اورهال و بازسازی تعدد ۲۴ دستگاه ماشین آلات راهداری، توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه و اجرای روشنایی نقطه‌ای در ۱۶ نقطه از محورهای مواصلاتی استان از دیگر اقدامات این اداره کل هست که در دهه مبارک فجر امسال، افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 6011147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha